2 mai 2012

3 saptamani de exfoliere chimica


Cam atat a trecut de cand au sosit mostrele de gel Skin Perfecting 1% BHA si am inceput sa le folosesc.
  Cateva detalii despre tenul meu:
  • nu mai sunt tinerica (am 27 impliniti) si ma bucur ca odata cu anii s-a dus si o buna parte a problemelor tenului meu.De la un ten gras,acneic,dar fara probleme deosebite,ma `mandresc` acum cu un ten normal-mixt,luciu cauzat de excesul de sebuum in zona T si pori dilatati pe arii extinse.Aparitia cosurilor este rara,dar deloc straina.La fel si punctele negre.
  • anul trecut m-am confruntat cu primele pustule din viata mea.Daca nu cunoasteti acele cosuri mari si dureroase,care-si desfasoara activitatea sub piele,nici nu va doresc sa stiti cum e!Am invinuit niste dereglari hormonale si uleiul de argan (am scris aici experienta mea cu acest ulei).Le-am tratat cu Brevoxyl,toate bune si frumoase acum!
  • din rutina curatarii tenului nu lipseste gelul de curatare Bioderma Sebium,pe care-l folosesc de mai bine de jumatate de an.M-a ajutat mult cu eliberarea porilor si indepartarea luciului cauzat de sebuum.
  • obisnuiesc sa folosesc exfoliantii mecanici,adica acele produse ce au in compozitie particule exfoliante.Care mi-au placut in mod deosebit?Gelul cu aloe vera si seminte de migdale de la HMS,exfoliantul cu  masline de la Apivita (pe care inca-l mai folosesc o data pe saptamana),dar si crema exfolianta de la Apidava cu miere si argila.

Inceputul anului 2012: ma hotarasc ca in acest an voi incerca si exfolierea enzimatica,atat de recomandata oricarui tip de ten.Enzimele sau exfoliantele dizolvante presupun doua concepte: primul ar fi enzimele proteolitice precum lipo-amino-acizii si enzimele de papaya, iar al doilea face parte din familia AHA (alpha hydroxy acid) si BHA (beta hydroxy acid), precum acidul salicilic.Pentru tenul meu normal-mixt am ales BHA sub forma de gel (exista si lotiune) de la Paula`s Choice.


Care sunt efectele exfolierii chimice asupra tenului meu dupa o perioada de 3 saptamani?
  • am aplicat gelul in fiecare seara,dupa curatarea si tonifierea tenului.Dupa 20 de minute am aplicat fie o crema,fie o lotiune bifazica din ulei de migdale si apa de musetel.Constiincioasa,ziua am purtat crema cu SPF.;)
  • nu pot aclama schimbari majore ale tenului meu.Timpul de utilizare este relativ scurt,din reviewurile citite pana acum,rezultatele sunt intr-adevar vizibile dupa 3 luni.
  • nu pot afirma ca nu mi-a mai aparut niciun cosulet,dar mi se pare ca timpul de vindecare a fost intr-o oarecare masura mai scurt.Totusi,de puncte negre nici urma in perioada asta.
  • anumite semne de la niste cosuri si-au schimbat semnificativ culoarea,devenind mai deschise,mai apropiate de nuanta tenului.Semn ca trec,cat cu timpul,cat ajutate de exfoliere.
  • in ce priveste porii dilatati,exista o ameliorare,intr-un grad foarte scazut.Ceea ce ma impinge sa cumpar produsul full size.
 Am stat cu ochii pe produsul asta mai ceva ca o soacra pe nurori si consider ca isi merita banii (aprox.110 ron/100 ml).Acum insa am un dubiu: sa raman la 1% BHA sau sa cumpar 2% BHA.




     Ce opinati despre exfolierea chimica?


Pe curand!










 

Blog Template by YummyLolly.com