26 mar. 2013

Invitatie la masa - o reteta...yuuumiiii!!!:)

Surprise!!!
Iata ca, fara sa-mi fi propus (ma surprind pe mine insami), vin si cu asa ceva!:)) Inspirata de postarea Mayei si, totodata, de ingredientele ce asteptau cuminti in frigider sa fie implicate intr-o reteta tot pe baza de paste...

Intai de toate, sa clarificam lucrurile: :))
- nu am fost nicicand gospodina (ma refer la cel mai bun sens al acestui cuvant), nu am aceasta calitate;
- nu-mi place sa gatesc, fac asta numai de/la nevoie (am gatit impreuna cu sotul meu in primii 10 ani de casnicie, apoi mama s-a mutat in acelasi oras cu noi si a cam preluat sarcina aceasta; nu intotdeauna; nu vrea sa ne pierdem indemanarea si, din cand in cand, ne spune cu fermitate: "Mai faceti si voi!"); 
- am perioade cand imi place sa prepar prajituri (de vina pentru aceasta tendinta este Miha Simiuc; femeia aceasta mi-e foarte draga, prepara retete delicioase, le detaliaza si le explica frumos, fotografiile de pe blogul sau te fac sa intri in bucatarie - chiar de nu ti-e drag, chiar de esti antitalent, intri in bucatarie din cauza ca ti-e pofta!!!)...

Si-acum, stiind pe ce pozitii ne situam, va prezint ceea ce am preparat asta-seara  aseara impreuna cu sotul meu! Este o reteta pe care-o stiu de pe vremea cand eram insarcinata (sunt cca 8 ani de-atunci); am preparat-o excesiv intr-o vreme caci ne placea la nebunie si se potrivea stilului nostru comod; acum a scazut frecventa cu care apelam la ea caci,  altfel, se ajunge la suprasaturatie !

Dar sa las bla bla-urile si sa va spun despre ce e vorba, sa va arat fotografii, sa va ispitesc sa  incercati si voi!
Pentru noi e una dintre favorite!

Penne rigatte cu piept de pui (la cuptor)

- 500 g paste Penne rigatte;
- 350 g piept de pui;
- 250 g bacon;
- 1 cutie ciuperci (feliate);
- 2-3 linguri smantana;
- 1 borcan mare (800 g) cu rosii in bulion;
- mozzarella;
- sare, piper (dupa gust);
- optional: o lingurita de coniac.

Mod de preparare:

Se toaca pieptul de pui cubulete si se pune la calit cu 1-2 linguri de ulei (intr-o tigaie teflon). Cand incepe sa se rumeneasca usor, se adauga ciupercile si baconul (taiat in bucati mici/cubulete); se lasa la foc mic, amestecand din cand in cand. 

Se taie marunt rosiile (decojite!) si se adauga in tigaie, peste restul ingredientelor,  impreuna cu sosul lor. Apoi, potrivim sosul de sare, piper, eventual adaugam si cateva picaturi de coniac.  Se lasa cca 10 minute. Cu cateva minute inainte de a opri focul, peste sosul format se pune smantana si se amesteca.

Intre timp, pastele fierte (conform indicatiilor de pe cutie) si trecute prin jet de apa rece se pun intr-o tava teflon sau yena, peste ele se toarna sosul si se amesteca usor cu doua linguri/spatule , pentru uniformizare. Deasupra, se rade mozzarella - la discretie :)) . Se da la cuptor pentru 5-10 minute (pana mozzarella se topeste, fara a capata crusta).

Nota: 
Cantitatile de bacon si de piept de pui pot fi usor sporite, dupa preferinte; de asemeni , sosul de rosii; eu "trisez" uneori si pun si ceva ketchup incat sa obtin mai multa "culoare"...



Pofta buna, dragelor!:)




Daca v-a placut aceasta idee de postare, spuneti-mi...ca sa stiu daca-s pe calea buna:)),  daca mai revin cu asa ceva! Poate fac si o prajitura!!!:D Am cateva care chiar sunt de recomandat!

Daca ati incercat reteta, as vrea sa aflu daca v-a placut!:)

Pupicei!
O seara linistita sa aveti!
                                                                                                                                           Ilda
Lavender Thoughts to you
 

Blog Template by YummyLolly.com