4 iul. 2015

Impresii de vacanţă la Sunny Beach - Nessebar, Bulgaria

Hello, hello! :)

În  ultimele două postări v-am prezentat ţinute pozate la Nessebar iar voi v-aţi exprimat dorinţa (prin comentariile lăsate) de a afla detalii despre recenta vacanţă pe care am petrecut-o cu familia în Bulgaria, la Sunny Beach şi Nessebar.

Să vă spun drept, m-am tot învârtit în jurul acestui articol şi cu greu i-am dat de cap! Mi-am amintit că şi anul trecut, când am scris despre sejurul din Grecia, mi s-a întâmplat în mod similar! Nici eu nu înţeleg de ce, doar îmi place atât de mult să stau la poveşti - probabil e de vină firea perfecţionistă şi o oarecare tendinţă de a evita sintetizarea!

După ce mi-am dat seama că abordarea "să începem cu începutul" ar fi cel mai la-ndemână, mi s-a şi dezlegat limba... Vă voi spune impresiile mele încercând să le alternez cu informaţii ce v-ar putea fi utile!

Aceasta nu a fost o vacanţă planificată - nu din start!
E bine să precizez acest aspect! Destinaţia şi hotelul nu au fost alese de noi ci de o persoană foarte generoasă care a dorit să ne facă o surpriză şi o mare bucurie! Fireşte, am fost întrebaţi cu discreţie în ceea ce priveşte perioada în care care am fi disponibili şi dacă ne-ar face plăcere să plecăm în astfel de condiţii! Heheeee, mănânci, calule, ovăz?! Let's go!!! Cine s-ar codi în această situaţie?

Hotel&Spa Diamant Residence
(pe booking.com e cotat cu "Fabulos", nota 8.8 - îl găsiţi aici, dacă doriţi să studiaţi detalii - totul există şi arată în realitate după cum prezintă fotografiile)
Prin urmare, am primit un voucher şi astfel am aflat că vom merge la Sunny Beach, având cazare la hotelul menţionat în subtitlu, cu regim all inclusive (noi am experimentat asta pentru prima dată!). Rezervarea a fost făcută pentru 5 nopţi (respectiv 6 zile).

Hotel de 4 stele. Am fost cazaţi într-un apartament: două camere (una mare si alta chiar foarte spaţioasă), hol, baie şi balcon. Maniera în care erau decorate camerele şi cromatica aleasă îmi dădeau o stare de totală relaxare - au ajuns să mă tachineze ai mei numindu-mă: Eu am aţipit puţin!... (de reţinut că nu mă caracterizează asta :P). Curăţenie în fiecare spaţiu. Personal extrem de amabil, tot timpul zâmbitor, servicii de calitate şi respect pentru client/turist. Spaţii verzi, atent îngrijite/întreţinute. Animatorii organizau - de mai multe ori pe zi - jocuri şi activităţi în care implicau atât copiii cât şi adulţii doritori. Număr generos de şezlonguri la piscină (care era destul de mare, cu apă foarte curată - cu un spaţiu special destinat copiilor). Atmosfera generală foarte plăcută în cadrul resortului. Sentiment de siguranţă. Muzică de calitate. Posibilitatea de a juca tenis de masă, biliard, de a merge la sala de fitness sau în spaţii ale hotelului special amenajate pentru relaxare şi divertisment.

Ia priviţi cât de competitivă sunt şi cum se cam oftică domnii! M-am clasat pe locul 2, yeeeeiii! (au fost vreo 14 participanţi, iar eu jucam pentru prima dată :P)

Volei în apă

Firicel la piscină

Relaxing time for Ilda...

Greu să găseşti cusururi locaţiei, exceptând wi-fi-ul care... lasă de dorit. Această facilitate e cu gratuitate doar în spaţiul public al hotelului. Pentru wi-fi în cameră se plăteşte o taxă (10 leva/zi, dacă nu mă înşel), dar nici acela nu excelează - cu alte cuvinte, nu merită să plăteşti pentru asta. Acest aspect influenţează negativ nota pe care o are hotelul pe booking.

Brăţara-decoraţie primită la check-in îţi asigură accesul la aproape toate facilităţile oferite de hotel (se plăteşte pentru baia turcească, pentru împachetările cu ciocolată de la spa, pentru saună, la salonul de coafură - n-am încercat!).

Vă relatez câteva situaţii ce mi-au rămas în minte şi pe baza cărora vă mai puteţi forma o părere:

- Dia e un copil ce se adaptează mai greu la locuri noi, la schimbări de program - chiar dacă e vorba despre vacanţă. A fost prima dată când s-a simţit în elementul ei de la bun început! Ba chiar s-a ajuns până la a declara că îşi doreşte să locuiască în hotelul ăsta dar că e nevoie să o aducem pe Betty acolo! :)))  Când un părinte nu mai e nevoit să gestioneze o stare de disconfort şi de irascibilitate a copilului său e imensă relaxarea!!!

Părinţii-paparazzi urmăresc copilul cum se autoserveşte cu... a câta îngheţată oare???

Bălăceală... of course!

- Într-o seară, în jurul orei 23, am constatat că nu am apă caldă la duş. Mi-am zis:  No way, să se remedieze primesc!!!. A coborât my hubby la recepţie, a cerut lămuriri (cu engleza sa specifică - în acord cu engleza vorbită de bulgari) şi a venit cu răspunsul total nesatisfăcător: Ză tehnişăn uil cam tu auăr rum ărli in ză morning. Nu, nu, nu şi nău, nău, nău! Asta e inacceptabil. Doar atât am apucat să spun şi am fost întreruptă de sunetul soneriei. Ză chiut tehnişăn, yeeeeiiii! A remediat problema cât ai clipi din ochi apăsând la întrerupătorul de la baie pe un buton ce corespundea boilerului (acesta fusese oprit chiar de noi, cu a noastră atitudine zen de vacanţă).

- Într-una din zile, am revenit după foarte multe ore în camera de hotel şi am găsit uşa întredeschisă. Unul dintre noi (n-am stat să mai facem reconstituirea, să cercetăm pentru a stabili făptaşul) n-o închisese cum trebuie - aceasta era dotată cu sistem de închidere automată. Nu a dispărut nici fir de aţă, totul era în perfectă regulă!

- La plecare, o surpriză pentru Diana! Era aniversarea sa (iar ei - bilă albă!!! - remarcaseră la înregistrarea datelor din certificatul de naştere). Cei de la recepţie au aşteptat-o cu un tortuleţ de ciocolată şi cu o felicitare cu urări frumos formulate în engleză! Am servit tortul împreună cu o familie de români cu care socializasem. Surpriza a fost atât de mare şi pentru părinţi încât nimeni nu s-a gândit, nicio clipă, să facă nişte fotografii pentru a surprinde frumuseţea momentului! Dă-mi, Doamne, mintea de pe urmă!

Nu ştiu de ce a ieşit scrisul bicolor la scanare! :)

Ultimul tango la Paris

De rămas-bun...

Nu v-am spus că hotelul se află în sudul staţiunii Sunny Beach, la limita cu oraşul Nessebar. Distanţa până la mare este de circa 400 de metri, iar faţă de centrul staţiunii e considerabilă; noi am fost doar într-o seară la o plimbare şi ne-au cam plâns picioarele la întoarcere. Noroc că ne-a salvat un vehicul tip trenuleţ ce face nenumărate curse prin staţiune. 3 leva/persoană.

Există şi trăsuri şi taxiuri la tot pasul. Nu ne-am plimbat cu acestea. La cât ameninţa să se depună tot răsfăţul culinar, ar fi fost culmea să nu ne şi mişcăm un pic. Se circulă foarte mult cu vehicule tip bicicletă şi hibrizi ai acesteia cu trotineta (de tip electric). Am intenţionat să închiriem şi noi dar n-am mai apucat să punem planul în aplicare.

A fost mare haz la poza de mai jos! Imaginaţi-vă că papagalul cel alb a plecat de pe umărul Dianei şi a ajuns pe umărul lui Alex pentru a-l privi de la etaj pe cel colorat! :)) Eu am zis pas shootingului! Mă temeam, aveau ditai ciocurile papagalii aceia :P!

- Preţ fotografie cu papagali: minim 10 leva (existau şi în alt format, cu preţuri mai mari)
E o amintire tare frumoasă! :)

În legătură cu răsfăţul culinar... dacă te numeai Berilă, ai fi putut "avea şansa" de a mânca şi de a bea non-stop la hotel. Fie că erau mesele principale ale zilei, fie că erau gustările de la snack bar, îngheţata sau cocktail-urile de la barul piscinei. Astfel că, prin staţiune sau pe plajă, m-am simţit imună la mâncare, la tot ceea ce se oferea din acest punct de vedere . Ai mei au avut acelaşi feeling. Iar noi chiar suntem nişte pofticioşi! Acesta e motivul pentru care n-o să prea pot să vin cu informaţii şi preţuri în acest sens.

Sunny Beach... cu toate cele ale unei staţiuni de pe litoral
Nu vezi cerşetori şi maidanezi, doar câte-un muzicant cu acordeonul lui; vânzătorii de la standuri, tarabe şi compania - cu produse specifice sezonului şi locului - nu sunt agresivi şi sâcâitori, te lasă în pace să studiezi oferta, intervin numai când ai nevoie de ei (iar unii "o rup pe englezeşte"). Zone mai îngrijite, altele mai puţin. În general, străzile-s curate în zonele centrale.

Marea şi plaja
Sunt multe zone cu plaje private. Sunt curate, cocheţele, civilizate. Plăteşti 8 leva/zi pentru şezlong, 8 leva/zi pentru umbreluţă. Porţiunile de plajă ce nu se află în custodia cuiva sunt ok. Noi am mers doar după-amiaza (după ora 16) şi nu îşi avea rostul să luăm umbrelă. Făcând plimbări pe malul apei, am putut observa că sunt zone unde e mai fin nisipul pe plaja liberă decât pe cea particulară. Apa curată, limpede, frumoasă şi destul de caldă pentru sfârşit de iunie; puţine porţiuni cu alge (spre mal). N-am văzut picior de vânzător ambulant pe plajă. Se află terase la care poţi servi diverse preparate sau băuturi. Nu ne-am temut să ne lăsăm lucrurile nesupravegheate în timpul bălăcelii şi al plimbărilor.

În prima seară, am dat o raită să salutăm marea!

My cute blue bear...

Şi un alt rămas-bun...

Prietenii ne-au spus despre Sunny Beach că se aseamănă cu a nostră staţiune Mamaia. Hm, se poate spune şi aşa! Fireşte că există diferenţe; nu ştiu dacă pot fi considerate majore, dar - cu siguranţă - sunt de luat în seamă. Trăieşti impresia clară că bulgarii ştiu să îşi vândă marfa mai bine, să îşi pună în valoare atuurile, să atragă turiştii, să îşi promoveze mai eficient ţara. E la un nivel superior turismul la ei!

La circa 3 km de hotel se află un parc acvatic - Action Aqua Park.
Acesta este promovat prin pliante distribuite pe străzi. Ai mei năpârstoci s-au bucurat fără mine de distracţia şi adrenalina oferită de toboganele cu apă  (mă aflam în indisponibilitate totală, din păcate). Au venit încântaţi, povestind cu gura până la urechi despre râul pe care mergeai lin cu bărcuţa, toboganul gaură neagră, toboganele a căror pantă era aproape verticală, poziţia în care trebuia să stai în timpul plonjonului, indicaţiile pe care le oferea personalul de supraveghere. Păcat că nu au făcut nicio poză! ;(

Programul parcului: 10:00 - 18:00.
38 de leva/ persoană pentru a petrece o zi întreagă acolo.
28 de leva/persoană - pentru jumătate de zi
- Copiii sub 1,30 m au reducere de 50% (adică plătesc 19 sau 14 leva în funcţie de timpul petrecut),  copiii sub 90 cm au gratuitate.
Ai mei au consumat doar porumb fiert - 3 leva/ buc. (în staţiune costă 2 leva) şi gogoşi cu ciocolată (tot pe la acelaşi preţ).

Nessebar... O, Doamne, oraşul vechi al Nessebarului!
Nu voi intra în detalii ce ţin de istoria oraşului căci ar însemna ca postarea să aibă 10 km, nu doar 5. :))
M-a cucerit la prima vedere şi e dragoste statornică, nu una de-o vară! Te întâmpină cu promisiunea porţilor cetăţii şi oferă apoi chiar mai mult decât aştepţi! Imaginaţi-vă un oraş medieval, tip Sighişoara, la malul mării, aflat sus, pe terase.

Doamne fere, în poza asta arăt a... spirit!

Nessebar -oraş aflat în patrimoniul Unesco

Muzeul de Arheologie de la intrarea în oraşul vechi... l-am vizitat, merită!

Planul Bisericii Sf. Sofia

Copiii jucau fotbal... ce imagine, ce idee! :)

Monumental...

Vechiul şi noul se împletesc cu un firesc desăvârşit aici...
Cum străjuiesc cele două motociclete acea intrare! :)

Cu străduţe pietruite, cu atmosferă intimă, personală - în ciuda mulţimii de vizitatori, cu magazinaşe drăguţe - cu articole pentru toate gusturile, nevoile şi buzunarele, cu suveniruri de toate soiurile, cu ruine ale cetăţii, cu biserici ce ştiu povestea multor secole, cu case din piatră cu aer special, cu taverne mici, înguste (cele de tip terasă, cu vedere la mare)  frumoase - parcă unele mai cochete decât cele ale grecilor.

Are  un magnetism oraşul ăsta, nu te plictiseşti, nu te-ai lăsa dus de-acolo, nu ştii cum trece timpul când îl colinzi. Rămâi cu sentimentul că vrei să revii!

Pozând pentru această postare!

Pe faleza de la Nessebar...

Apus de Nessebar. Şi un schior în zbor... Pe cer. L-aţi remarcat?

Concluzionând... A fost o vacanţă pe cinste şi mă simt fericită şi recunoscătoare pentru această experienţă! Ar fi cazul să închei totuşi postarea, sper că aţi avut răbdare să citiţi şi că poate fi considerată utilă!

Vă las mai jos o listă cu preţuri diverse şi alte informaţii. Apoi... un suvenir! :)

- magneţi: 1-3 leva; ofertă: 6 bucăţi la 10 leva

- dulceaţă de trandafiri: 4 - 6 leva, în funcţie de capacitatea borcanului

- rahat: 1,5 - 2 leva (cutii mici) până la 4 leva (cutii mari)

- preţuri accesibile la produsele Refan

- parcarea cu taxă la oraşul vechi din Nessebar (dacă mergi cu maşina, trebuie să o laşi într-o astfel de parcare!): 2 leva/oră

- Sea taxi (o şalupă ce face legătura dintre Nessebar şi Sunny Beach): 6 - 8 leva

parasailing: de la 80 la 110 leva (pentru două sau trei persoane)

acvarii pentru fish spa - le întâlneşti frecvent dar am refuzat cu oroare ideea de a-mi introduce picioarele în acel vas pentru a fi pigulite de peştişori;

- există multe minimarketuri, farmacii cu preţuri accesibile, normale, comparabile cu cele ale noastre - deşi se află în staţiune.

Suvenir de Nessebar!

Fireşte că m-am gândit să aduc un suvenir din această vacanţă şi pentru voi! Voi apela la Random.org, cum altfel?! Fiecare cititoare a blogului meu ce îmi va lăsa  un gând la rubrica de comentarii va fi înscrisă în mod automat pentru extragere. Marţi seară aflăm cine e norocoasa! Aaaa, dacă nu vă este pe plac ideea, nu mă privaţi de bucuria feedback-ului vostru, doar precizaţi că nu doriţi să participaţi! :)

Vă mulţumesc pentru faptul că sunteţi aici, cu mine! Vă iubesc! :)

Cu drag,
Ilda
Lavender Thoughts to you

UPDATE 1:
Am omis să menţionez un detaliu semnificativ1 leva = 2,3 RON!!!

UPDATE 2:
Scurt şi cuprinzător căci altfel adorm la calculator!!! :)) Dar vreau să mă ţin de cuvânt şi să fac anunţul astă-seară...

Înscrierile sunt numerotate în ordine cronologică în cadrul rubricii de comentarii!
Norocoasa care va primi suvenirul adus de la Nessebar are înscrierea cu numărul:

Felicitări, Aurelia Dumitru!!! :)
Aştept să mă contactezi pentru a-mi transmite datele tale!

Dragilor, vă mulţumesc tuturor pentru feedback-ul extraordinar pe care l-aţi oferit acestei postări! Efortul depus a fost din plin răsplătit!

Staţi pe-aproape căci, pentru zilele următoare, vi se mai pregăteşte o surpriză!!! Tac chitic... până la momentul potrivit!