31 ian. 2013

TAG: Read, Read, then Read some more...

     Hello, girls!!!
     Nu pot sa cred ca e deja joi seara, am simtit ca a trecut intr-un ritm ametitor saptamana aceasta...Pentru mine weekend-ul incepe de maine, dupa ora pranzului; nu va pot spune cum si cat de mult astept odihna si relaxare! Sper ca si pentru voi weekend-ul sa fie unul care sa nu implice job/lucru, sa puteti face ceea ce doriti, ceea ce simtiti!
     Citind diverse postari din blogosfera (ma relaxeaza, ma ajuta sa ies din atmosfera de la serviciu!), m-a bucurat sa gasesc la Diana un tag foarte dragut despre carte si lectura; cunosteam deja tag-ul, raspunsesem la el pe forumul Elle cu cateva luni in urma dar mi-a placut atat de mult incat nu imi doresc sa-l preiau si aici, pe blog!


1. Cand faci o pauza de la citit, folosesti un semn de carte sau indoi un colt al paginii?
In copilarie indoiam coltul paginii (nu ma invatase nimeni altfel!), apoi  - prin adolescenta - am inceput sa folosesc, fara abatere, un semn de carte (special sau improvizat din te miri ce!)...

2. Ai primit in ultimul timp o carte? Daca da, care a fost aceasta?
Daaaa (cu un zambet larg pe chip spun asta!), am primit cartea cu titlul "Fata de hartie", la un giveaway! La randul meu, predau stafeta pentru aceasta tot printr-un concurs pe blog!

3. Citesti in baie?
Uneori (nu frecvent)!

4. Te-ai gandit vreodata sa scrii o carte? Daca da, despre ce?
Chiar m-am gandit...Desigur ca gandul nu s-a concretizat, a ramas la stadiul de idee! Subiectul: fie autobiografic, fie o poveste de iubire! Dar asta numai pentru ca primeam indemnuri/incurajari in aceasta directie! E-aproape sigur ca nu as demara un astfel de proiect...

5. Care este cartea ta preferata?
Sunt multe, chiar nu pot limita raspunsul la una! Dau cateva exemple doar, incercand sa aleg carti cu tematica diversa:
-(aproape) orice titlu dintre scrierile lui Constantin Noica
-"Dragoste in vremea holerei" - G.G. Marquez
-"Despre ploaie" - Martin Page
-"Innes a sufletului meu" - Isabel Allende
-"Parfumul" - Patrick Suskind
-"Supa de pui pentru suflet" (de mama/de indragostiti/de femeie) - sunt mai multe carti in seria asta
-"Dune" - Frank Herbert
...si multe altele ( Eliade, Cella Serghi, Herman Hesse, Pascal Bruckner)!
E frustrant de subiectiv sa stabilesti asa ceva! Sigur exista carti preferate in anumite perioade ale vietii, carti preferate intr-un an, carti preferate intr-un anotimp; dac-as putea sa analizez tot ceea ce am citit, din toate timpurile (precizez: fara a intentiona sa afirm ca am citit foarte mult si intotdeauna de calitate!), poate ca altceva as nota aici!

6. Iti place sa recitesti unele carti?
Da, pe acelea care mi-au dat o stare de liniste, pe acelea din care am invatat sa am mai mult echilibru interior...

7. Ce parere ai despre o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciezi si ce le-ai spune?
As avea mari emotii, m-ar bucura - probabil! Depinde de autor, depinde de carte, de subiectul acesteia si de personajele sale - in mod cert, le-as multumi scriitorilor pentru modul in care m-a "marcat" respectiva carte!

8. Iti place sa vorbesti despre ceea ce citesti si cu cine?
Desigur! Cu sotul meu, cu prietenii, cu colegii... 

9. Care sunt lucrurile care te determina sa alegi o carte anume?
Pura intamplare sau recenziile/comentariile de pe ultima coperta, recomandarile unor prieteni, recomandarile din reviste sau de pe forumuri/bloguri diverse - o multime de cai si motive!

10. Care crezi ca este o "lectura obligatorie", o carte pe care toata lumea trebuie sa o citeasca?
Nu-mi place deloc cum suna  intrebarea asta...Nu am un raspuns la ea!

11. Care este locul tau preferat pentru lectura?
In pat sau in fotoliu...

12. Cand citesti, asculti muzica sau preferi linistea?
Liniste si iarasi liniste!
 
13. Ai citit carti in format electronic?
Foarte putin; beletristica - nu, carti de specialitate - da; nu-mi prieste formatul electronic pentru a lectura - imi obosesc ochii, cumva imi oboseste si corpul (stand pe scaun), nu simt bucuria lecturii asa cum mi-as dori!

14. Citesti numai carti cumparate sau si carti imprumutate?
Aproape ca citesc numai carti imprumutate (de la biblioteca judeteana, de la prieteni)...

15. Fa un top 5 al celor mai bune carti/serii pe care le-ai citit vreodata!
Este deja notat acest top ca raspuns la intrebarea nr 5 insa refuz sa stabilesc o anumita ordine, imi pare imposibil si, totodata, nedrept fata de fiecare carte in parte! 

     Daca va plac intrebarile tag-ului si inca nu ati raspuns la ele, va invit sa-l preluati!
     Chiar daca nu aveti blog, puteti face asta in sectiunea "Comentarii"!

     Anda, ma gandesc ca ar fi si pe gustul tau acest tag! Eu una m-as bucura mult sa aflu si raspunsurile tale...:)

     O seara frumoasa sa aveti!
     Pupicei!

                                                                                                                                       Ilda 
                                                                                                                           Lavender Thoughts to you
 

Blog Template by YummyLolly.com