6 mai 2013

Prajitura cu ciocolata alba si nuci caramelizate

Hristos a inviat!

Ce faceti, fete dragi? Sper ca ati petrecut frumos, ca n-ati uitat ce sarbatorim si ca ati simtit zilele acestea de sarbatoare ca pe o binecuvantare!:)

Va amintiti postarea asta?! La fel de bine ati putea spune  si voi: Dar tu...ti-o amintesti???:)) :blushing
Stiu ca sunt in intarziere maxima cu aceasta postare! M-a "linistit" putin faptul ca v-am explicat aici ce se intampla -  la mine e nevoie de momentul potrivit cand vine vorba despre prajituri (ca de altfel, la orice, daca ma gandesc bine!!!)...

Eiiii, iata ca acum, de Pasti, s-a vrut a fi momentul propice pentru aceasta savuroasa prajitura! Nu va pot spune cat de buna este! Are un blat aerat cu nuca macinata, are ciocolata alba, o crema caramel cu nuci si o glazura de ciocolata de-ti vine s-o mananci :))  - e prajitura completa!!!

Mi-as dori sa va pot oferi fiecareia dintre voi macar o bucatica pentru a va convinge!!! Cred ca este singurul desert pe care l-as prepara chiar daca nu le-ar fi pe plac alor mei (desi nu obisnuiesc sa gatesc doar pentru mine, se pierde mult din  motivatie in acest caz!!!)...

Inainte de a va arata fotografii cu minunatia de prajitura, va spun ca Miha Simiuc este cea care m-a inspirat sa o prepar; cu ceva vreme in urma, fiind follower al blogului ei - Dulciuri fel de fel (pe care vi-l recomand cu drag, tot ceea ce am preparat de-aici mi-a iesit, retetele sunt corect date si foarte bine explicate) -   pe-atunci   nu aveam calitatea de blogger, Miha mi-a cerut si i-am trimis fotografii cu "rezultate" ale acestei retete incredibile: prajitura cu ciocolata alba si nuci caramelizate!!! (click pe denumire pentru a citi reteta)

E un rasfat total pentru papilele gustative asa ca, daca nu puteti veni pana la mine pentru a mai gasi o bucatica, fugiti in bucatarie si treceti la treaba sau dati reteta spre preparare cuiva care e dispus sa faca asta pentru voi!:)) Zau ca merita!!!

Doar putin mai aman momentul fotografiilor pentru a va spune niste tipsuri in legatura cu prepararea acestei "deliciosenii"!!! Poate par puerile insa eu ma gandesc ca exista si persoane ce au mai putina experienta si au nevoie de ele:

* compozitia blatului e destul de densa, e ca un aluat (cumva!) - eu am intins-o cu lingura in tava, am nivelat-o;
* pentru crema: 
 - galbenusurile trebuie sa fie foarte bine separate de albusuri; surplusul de albus de pe galbenusuri poate forma fire si firisoare in compozitia de pe foc; daca totusi se intampla asta, poti "pescui" cu o furculita acele firicele;
- ai grija sa-ti pui la indemana tot ce e nevoie (bolul cu galbenusurile, nuca sfaramata), in preajma aragazului  caci nu-ti permiti sa lasi crema nicio clipa din ochi sau sa lasi lingura din mana, trebuie amestecat continuu, energic!
- crema are si ea densitate destul de mare, ca si la blat trebuie sa te ajuti de o linguta pentru a o nivela peste ciocolata alba rasa;
* eu am tinut glazura la microunde pentru 2 minute; o poti tine doar pentru 1 minut si jumatate; numai daca ai constatat ca nu s-au topit cuburile de ciocolata, mai dai la cuptor pentru inca 20 de secunde; sa nu te sperie aspectul apos-gras al compozitiei rezultate la microunde - cand vei amesteca pentru omogenizare se va obtine o crema de ciocolata foarte frumoasa, de consistenta smantanii!

Ca sa nu va pun rabdarea la incercare pana la final, cat cititi ceea ce mai am eu de zis :)), va las sa va serviti portia - la aer , pe balansoar! E bine asa? :)

Cateva detalii, pentru cele care se inhama la treaba asta!
Etapa I - e gata blatul; dupa ce am indepartat hartia de copt, l-am reasezat in tava sa - are un aspect...rustic!:)) M-am grabit si-am pus putina ciocolata alba rasa, apoi mi-am dat seama ca vreau poza!:))


Etapa II - blatul acoperit de un strat zdravan de ciocolata alba rasa!


Etapa III - ar fi trebuit :P sa fie blatul acoperit de crema cu nuci caramelizate dar...ooppsss, am uitat sa pozez, scuzati! Noroc ca imi placea foarte mult cum arata crema din cratita si o pozasem!:))


Siiiii...prajitura, cu glazura proaspat turnata peste crema; va capata consistenta glazura de ciocolata , dupa ce va sta la frigider!

Mmmm, delicioasa noastra inainte de a fi portionata! Am avut rabdare cat sa dam o raita pe la padure, am udat plopisorii! Le-am pus apa in goana, nea-m bucurat ca arata bine, i-am alintat cu vorbe (din mers) si-am dat bir cu fugitii caci erau roiuri de tantari cum n-am vazut nicicand!


In sectiune...mmmmmmm, promitator, huh?!



Si-acum, back la poza cea dintai!:))

Dragelor, sper ca v-a placut postarea...si prajitura!:)
Daca aveti intrebari, va astept cu drag...Ma invitati si pe mine la o portioara daca veti prepara si voi acest savuros desert, ok?!  

Sa aveti saptamana usoara, cu zile bune, cu oameni buni in jur!
Multi, multi  pupici!
                                                                                                                                     Ilda 
Lavender Thoughts to you

 

Blog Template by YummyLolly.com