18 apr. 2013

Invitatie la masa: Friptura de porc cu ciuperci, castraveti si gogosari (la cuptor)

Buna, dragele mele!

Nu stiu cum e la voi, dar noi mancam destul de rar carne de porc; nu-i vorba ca nu ne-ar placea - "cea mai buna leguma e porcul" :)), insa obisnuim sa consumam acest tip de carne doar in perioada sarbatorilor de iarna si putin dupa aceasta sau la cate-un gratar!

Cand toata lumea se gandeste la verdeturi, la mancaruri usoare de primavara, carnivorei care sunt  ii era tare pofta de aceasta friptura de porc, la cuptor! E savuroasa si reteta are  bonusul pe care-l apreciez mereu - se prepara foarte usor si rapid! Va recomand s-o incercati...

Ca sa va ispitesc, va arat mai intai rezultatul final!:))



Sa trecem la treaba...apoi mancam!:)
Avem nevoie de:
- 1 - 1,5 kg carne de porc (ceafa, pulpa) 
- 2 borcane ciuperci feliate (ca pentru lenesi :P)
- 5-6 castraveti murati;
- 5-6 gogosari murati;
- 1-2 linguri de ulei;
- mustar;
- piper macinat.

Preparare:
- taiem carnea in felii mai late; ungem cu mustar fiecare bucata (fata/verso :)) ); dam la frigider pentru cel putin o ora!

- se spala ciupercile; eu am avut, de data asta,  ciupercute intregi la borcan - le-am taiat pe din doua (m-a ajutat si Dia mea!)...


- castravetii si gogosarii murati se taie in fasii lungi si subtiri;


- intr-o tava (teflon, vas yena sau cea antica a "bunicii") se asaza bucatile de carne (nu e nevoie sa ramana spatiu intre ele); "presaram" apoi castravetii si gogosarii; deasupra, ciupercile si piperul macinat (dupa gust)!


- punem cca 2 cani de apa (cat sa fie la nivelul intregii "compozitii"), stropim cu foarte putin ulei!



- se da la cuptor pentru cca o ora, la foc potrivit, pana scade apa, ramanand putin sos, iar ciupercile, castravetii si gogosarii se rumenesc; urmariti, verificati, daca apa scade prea repede, mai adaugati pe parcurs o jumatate/o cana de apa incalzita!

Va reamintesc rezultatul, precizand ca e delicios! Carnea devine foarte frageda iar combinatia cu celelalte ingredientee una care mie-mi place! Daca doriti sa adaugati o garnitura de cartofi natur/ piure, de orez...sunteti libere sa o faceti!


Si, la final, vin cu steagul alb!:))
Ma simt vinovata pentru faptul ca am spus ca voi prepara prajitura aleasa aici si nu am reusit sa ma tin de cuvant - ingredientele sunt cumparate, de timp nu ma pot plange (am fost in vacanta), numai ca - se pare - nu i-a venit randul! Dar si cand va fi...sa va tineti bine!:))

Ca sa nu fiti suparate pe mine, va ofer o prajitura care este specialitatea mamei mele (ea a peparat-o pentru noi!); are un blat cu "tendinte etno", mai rustic asa; mai are nuca, gem si, deasupra, o bezea crocanta cu o glazura de ciocolata! Noua ne place mult! V-am oprit si voua!:)



Sper ca v-a placut sugestia culinara de azi, sper ca va tenteaza si ca o veti pune in aplicare! Daca se va intampla astfel, bucurati-ma si pe mine cu aceasta veste, ok?

Va doresc sa aveti o zi frumoasa, cu multe zambete, fete dragi!:)
Pupicei!
                                                                                                                                             Ilda
Lavender Thoughts to you


 

Blog Template by YummyLolly.com